Ne aramıştınız?
Beyond Zero

Sürekli İyi Araba Üretmek

Daha Güçlü, Daha İyi Toyota'nın Dakar Ralli'sinde 40 Yıl

Her Türlü Yolda Yarışıyoruz

Yarış pistlerinden ralli sahnelerine kadar, tüm dünyada tüyler ürpertici hız, gürültü ve istisnai cesaret örnekleri ile seyircileri heyecanlandıracak bir çok motorspor serileri var. Toyota’nın motorsporlar konusundaki 70 yıllık zengin tarihi ile birlikte, artık dünya çapındaki tüm yarış aktivitelerini tek bir isim altında topladık: TOYOTA GAZOO Racing.

Yeni İsim, aynı tutku

1950’ler kadar erken dönemde, kurucumuz, Kichiro Toyoda, rekabetin şirketine fayda sağladığına inanıyordu ki,

“Motorspor’lar bir eğlenceden çok daha fazlası. Japon araba endüstrisi gelişimi açısından önemli. Tıpkı Atletlerin Olimpiyatlarda gücünü ve yeteneklerini test etme ve gösterme amacıyla yarışmaları gibi, araç üreticileri de motorsporları araç performansını limitlere taşıyarak, üstünlük kurma çabasıyla, yeni otomotiv teknolojileri ve geliştirmeleri için ön ayak olur.

Sadece otomobil üzerine araştırmalar yapmak değil, makinelerle insanlar armoni içerisinde ortaya gerçek potansiyellerine ulaşmak için çalışmaktır. Tıpkı otomobilin tekerleri gibi, motorsporlar ve Japon otomotiv endüstrisi ancak birlikte ileriye gidebilir.’’ diye yüceltecekti.

 

“GAZOO” ‘garaj’ kelimesi ile aynı anlama gelir: insanların en ufak detayları iyileştirmek için birlikte çalıştığı samimi, her garajda, her müşteri için sürekli iyi otomobiller ve servis sağlanması amaçlanan bir yer.

İsim aynı zamanda ‘TOYOTA GAZOO Racing’de vücut bulan bir ruh taşımaktadır. TOYOTA GAZOO Racing başlığının altında, Toyota’nın motorspor faaliyetleri: Göz alıcı Dünya Dayanıklılık Şampiyonası, Prestijli Dünya Ralli Şampiyonası, ‘dünyanın en zor yarışı’ olarak bahsedilen Nürnburging 24 Saat, Zorlu Dakar rallisi ve iddialı 5 Kıta Sürüş Projesi.

Finlandiya’da atölyelerde, 4 kere Dünya Ralli Şampiyonu Tommi Makinen tarafından yönetilen TOYOTA GAZOO Racing WRC, adanmış uzmanlar ve tutkulu ralli severlerden oluşan bir takımdır. Aylar süren yoğun testlerden sonra, Yaris WRC, yoğun bir takvime hazır bir halde dünyanın en eski rallisi olan Ralli Monte Carlo’nun başlangıç rampasından indi.Tüm beklentileri aşarak ve Jari Matti Latvala ve Miika Anttilla ikilisi ile sezonu Monte Carloda ikinci sırada ve Ralli İsveç’de zafere ulaşarak başladı.

Geliştirme yılı olarak düşünülen ilk yılda, şampiyonaya daha olumlu bir başlangıç hayal edemezlerdi takımın ilk sezonundaki başarıların devam etmesi dileğiyle!

6 ila 24 saat süren İşkence düzeyindeki yarışlarla başa çıkması için 2 adet son teknoloji TS050 HYBRID, 1000 beygir gücüne yakın performansla dayanıklı yarış arabası vardır. Hibrit gücünü patlama hızı, verimlilik ve 330km/s hızlara ulaşması için kullanan bu sofistike hibrit araçlar aynı zamanda (Toyota yol arabalarına benzer şekilde) fren yaparken açığa çıkan enerjiyi bataryaya daha sonra kullanmak üzere saklanır.
2012’deki ilk WEC yarışımızla, 2014’teki şampiyonluk arasında yol arabalarımız için hibrit teknolojilerinin geliştirilmesi konusunda örneğin hafifletme ve soğutma konularında ilerleme sağlayarak, ve sürekli iyi araba üretme konusundaki hedeflerimize varmak ve herkes için daha eğlenceli bir sürüş deneyimlemesi adına bir çok tecrübe edindik.
2016 yılında, bizim 10'uncu yarışın 44. etapında, TOYOTA GAZOO Racing 3 araba ile dahil oldu. Toyota C-HR Racing, Lexus RC, ve Lexus RC F. Toyota C-HR Racing ilerde piyasaya sürülecek olan Toyota C-HR modelinin yarış için özelleştirilmiş hali, 4 sürücüden oluşan bir takımla yarışmıştır. Yorucu bir 24 saatten sonra, çok tatmin edici 84. Sırada yarışı bitirerek sınıfında 3. olmuştur.
Hali hazırda süren yol arabalarının geliştirmesi için çok değerli geri dönüşe sebep olan yarışlar, sürekli iyi personel yetiştirmemize de yardımcı oluyor . O senenin yarış arabasının geliştirilmesine dahil olan Yarış’ın kendisi de dahil olmak üzere  kurum içi mühendislerimiz ve mekanik uzmanlar meslektaşlarıyla paylaşabilecekleri paha biçilemez bilgiler edinerek, gelecekteki araba üretiminin gelişimine katkıda bulunurlar.
1979 daki ortaya çıkışı ile Toyota Ralli alanında ağırlığı ortaya koymuştur. 4x4 kategorisinde iki ayrı bölümde yarışan Toyota, rakiplerden bir çok farklı takımlar arasında da araçları popüler seçenek olmuştur. Örneğin TOYOTA GAZOO Racing South Africa ve Toyota Auto Body takımları, Land Cruiser, Hilux ve bir çok başka modeli sağlamlıkları, kolay bakım ve güvenilirlikleri sebebiyle yarışmaya dahil etmiştir.
2017’de, Toyota için sonuçlar çok cesaretlendiriciydi. Finiş çizgisini geçen 57 arabadan 28'i Toyota üretimiydi 3 tane Toyota Hilux’ın ilk 10’da olmasını da sayarsak. Team Land Cruiser Toyota Auto Body ise Üretim serisi kategorisinde 4. Kez üst üste galip gelmiştir, öte yandan Hino Team Sugawara 8 yıl üst üste Hino Ranger ile Kamyon kategorisinde birinci olmuştur.