Toyota Markayı Geleceğe Hazırlayan Yeni Yol Haritasını Açıkladı
Stratejilerini karbon nötr olma ve mobilite çeşitliliğini artırmaya yönelik oluşturan Toyota, tüm süreçleriyle geleceğe doğru cesur adımlar atıyor. Araçlarının üretiminden tedariğine, kullanımına ve geri dönüştürülmesine kadar tüm süreçlerde 2050 yılında karbon nötr olmaya odaklanan marka, global bir şirket olarak öncülük yapmaya devam ediyor.
Artan verimlilik ile menziller katlanacak
Hibrit modellerin öncülüğünde elektrikli araç satış adetlerini artıran marka, aynı zamanda plug-in hibrit ürün gamı seçeneklerini de artırıyor. Tam elektrikli ürün yelpazesini de genişleten Toyota, 2026 yılına kadar 10 yeni elektrikli model daha tanıtmayı hedefliyor. Aynı zamanda 3 yıl içerisinde şirketin yıllık tam elektrikli araç satışlarının 1.5 milyona ulaşması planlanıyor. Bu süreçte günümüzdeki elektrikli araçlardan tamamen farklı yeni nesil elektrikli araçlar geliştirmeyi de planlayan Toyota, daha yüksek verimliliğe sahip batarya kullanımıyla menzili iki katına çıkarmayı, daha dikkat çekici tasarımlar ortaya koymayı ve daha heyecan verici sürüş performanslar sunmayı hedefliyor.
Toyota ilk nesil Prius’un tanıtılmasından bu yana 22.5 milyon adet satış gerçekleştirildi ve bu da yaklaşık olarak 7.5 milyon tam elektrikli aracın CO2 emisyonu tasarrufuna eşdeğer oldu. Toyota, emisyonları düşürmeye hibrit araçlarla öncülük ederken, hibrit sistemlerin maliyetleri ilk üretilen döneme göre 6’da 1 oranında düşürüldü.
Mobilite şirketine doğru heyecan verici dönüşüm
Toyota, karbon nötr olma hedefini ön plana alarak mobilite vizyonunu da geliştiriyor. Bir mobilite şirketine dönüşen Toyota, araçlarını da toplumun değerlerine ve ihtiyaçlarına göre şekillendiriyor. Güvenlik ve sürüş keyfi unsurlarını iyileştiren marka, aynı zamanda mobilite çözümlerinin de hayatı kolaylaştıracak ve topluma fayda sağlayacak şekilde geliştiriyor.
Mobilite şirketi olma hedefiyle Toyota üç alanda bunu gerçekleştirecek. Mobilite 1.0 ile araçları farklı ihtiyaçlarla birbirine bağlamak hedefleniyor. Elektrikli araçların ihtiyaç duyulan yerlere elektrik taşıması bunlardan biri olacak. Mobilite 2.0 mobiliteyi yeni alanlara yayacak. Yaşlılara, nüfusun azaldığı bölgelerde yaşayan insanlara ve otomobil pazarının henüz büyümediği gelişmekte olan pazarlardaki kullanıcılara da uygun mobilite imkanları sunulacak. Mobilite 3.0 adımı ise sosyal sistemleri entegre etmeyi amaçlıyor. Buna göre enerji ve ulaşım sistemlerine, lojistiğe ve yaşam tarzımıza bağlanan, şehirler ve toplumla bütünleşen mobilite ekosistemleri yaratılacak.
Her bölgeye uygun elektrikliler üretilecek
Toyota, yeni nesil elektrikli araçlarını farklı ülke koşullarına göre geliştirecek. bZ ürün gamının odağında ürün yelpazesini genişletecek ve ülkelere göre yerel üretimler yapılacak. Buna göre ABD’de 2025’te 3 sıra koltuğa sahip elektrikli SUV üretimi başlayacak. Çin’de ise bZ4X ve bZ3 modellerine ek olarak 2024’te yerel ihtiyaçlara uygun iki yeni tam elektrikli model daha geliştirilecek. Sonraki yıllarda ise modellerin sayısı daha da artırılacak. Asya ve gelişen pazarlarda artan tam elektrikli araç talebine yanıt verilecek.